8 хидратиращи храни за лятото

Автор: Лора Миланова
10.08.2020

2 литра. Това е оптималното количество вода, което трябва да даваме на тялото си дневно. Когато тренираме, а още повече, когато навън е топло, това може и да не е достатъчно. Затова сме избрали храни, които да добавиш към дневното си меню и да засилиш хидратацията си. Не търси сред тях шоколади и бисквити, подразбира се, че става въпрос за плодове и зеленчуци.

Пъпеш

В него 90% е вода и е идеален за възстановяване след тренировка в жегата.

Горски плодове

Освен, че са вкусни, те имат до 92% вода и антиционини, от което и идват свойствата им да успокояват мускулните спазми и болки след физическо натоварване.

Супа

Съдържа натрий, който е един от най-важните електролити, които губим в топлото време. Избери зеленчукова, за да заредиш тялото си и с хранителни вещества, освен с вода.

Зърнени

Докато ги готвиш, зърнените храни като киноа, ориз, овесени ядки, попиват водата, в която се приготвят и така тя стига то тялото ти.

Сладки чушки

С 92% вода, това са едни от възможно най-хидратиращите зеленчуци. Също така съдържат витамин С (само в една червена чушка има 253% от дневната ти нужда) и А.

Салати

Всякакви марули и подобни са с почти 96% съдържание на вода и са задължителни за лятото, когато им е сезонът. Не забравяй да ги измиваш много добре преди да ги консумираш.

Краставици

Сърцевината им е пълна с вода, а кората, която, ако не обелиш, има силиций, който действа добре на еластичността на кожата ни.

Целина

В нея има 95% вода, незначително количество калории, богата е на фибри, все неща, които ще повлияят благотворно на фигурата ти.

  • Сподели: